Wat is een
customer journey?
In een customer journey video maak je zichtbaar welke reis jouw klant aflegt om uiteindelijk over te gaan tot aanschaf en gebruik van jouw product of dienst. Met andere woorden de klantreis die wordt gemaakt van kennismaking tot aankoop wordt visueel weergeven.
De customer journey bestaat namelijk uit verschillende fases. Eerst komt de lead in de awareness fase. In deze fase maakt de lead kennis met jouw product en kent deze het product dus nog niet. De volgende fase is consideration. In deze fase maakt de klant een overweging om eventueel het product aan te schaffen. Hierbij wordt onderzoek gedaan, zo wordt in deze fase ook vaak veel productvideo’s bekeken. Tot slot gaat de klant naar de decision fase, waarbij daadwerkelijk een aanschaf wordt gedaan.
Waarvoor zet je een customer journey video in?
De customer journey video zet je in voor jouw eigen team. De video maakt zichtbaar welke reis de klant aflegt om tot aanschaf over te gaan. Doordat dit zichtbaar is, weet jouw marketing en sales team beter hoe zij moeten inspelen op alle zaken. Zo kunnen ze gerichter hun werkzaamheden inzetten.