Bedrijfsfilm laten maken

Bij Phil & Flo geloven we sterk in de impact van betekenisvolle bedrijfsfilms. Ons team, met ruim 18 jaar ervaring in het maken van bedrijfsfilms, staat klaar om jou de beste video te bieden waar je trots op kunt zijn. Bedrijfsfilms hebben bewezen tot wel 80% meer conversie op websites te genereren, en dat is precies wat we ook voor jou kunnen bereiken.

Direct contact

Maak direct een afspraak met onze consultant. Binnen 1 uur reactie.

Van kijkers naar klanten met bedrijfsfilms

Je wilt opvallen als merk, je boodschap krachtig overbrengen en je doelgroep overtuigen. Een bedrijfsfilm laten maken door Phil & Flo is de ideale manier om de aandacht te trekken, de toon te zetten en een blijvende indruk achter te laten. Of je nu meer mensen op je website wilt converteren of je merkverhaal wilt vertellen, wij produceren een bedrijfsvideo met de optimale lengte en een uitnodigende call-to-action om je doel te bereiken.

Bedrijfsfilm laten maken phil en flo - Bedrijfsfilm laten maken - Geen categorie - Phil & Flo Creative Studio

Voor wie maak je een Bedrijfsfilm?

Een bedrijfsvideo laten maken is niet alleen bedoeld voor nieuwe opdrachtgevers, maar ook voor potentiële werknemers en bestaande klanten. Door een emotionele connectie te leggen via storytelling, creëren we een positieve indruk van jouw organisatie. Wil je het beste talent aantrekken? Dan is een professionele, visuele presentatie effectiever dan enkel tekst. Onze bedrijfsfilms richten zich op al deze doelgroepen en zorgen voor een sterke band met je merk.

Nomios drone corporate film phil en flo 1 scaled - Drone video laten maken - Geen categorie - Phil & Flo Creative Studio

De voordelen van een goede Bedrijfsfilm

Wist je dat 75% van de marketingprofessionals video beschouwt als de beste ROI in vergelijking met andere content? Een bedrijfsvideo maken biedt een opvallende manier om je bedrijf te presenteren en je boodschap over te brengen op verschillende platforms, van YouTube tot LinkedIn. Een goede bedrijfsfilm verbetert ook je vindbaarheid in zoekmachines en sociale media, terwijl het een blijvende, emotionele connectie met je doelgroep creëert. Het is geen verrassing dat 59% van bestuurders en beslissers de voorkeur geeft aan video boven tekst. Dit zijn slechts enkele van de vele voordelen van het maken van een bedrijfsfilm.

Gorbel bedrijfsfilm phil en flo 1 - Bedrijfsfilm laten maken - Geen categorie - Phil & Flo Creative Studio

Je verhaal vertellen met een bedrijfsfilm

Ieder bedrijf heeft een verhaal dat het waard is om te vertellen. Een bedrijfsfilm vertaalt niet alleen wat je te zeggen hebt, maar ook waar je bedrijf voor staat, op een eerlijke, duidelijke en effectieve manier. Onze bedrijfsfilms zorgen ervoor dat jouw verhaal wordt gedeeld met trots en impact.

Onze werkwijze

Werken met Phil & Flo is werken met een specialistisch team die doorgaat waar anderen stoppen. Wij houden ons aan deadlines, maken heldere planningen vooraf en nemen je alle productie uit handen. Zaken als acteurs, figuranten, filmlocaties, juridische zaken, reis en verblijf, worden allemaal door ons productieteam gefixt. Zo sta je nooit voor verrassingen en is de samenwerking optimaal gericht op een prachtig eindresultaat. Bij Phil & Flo kun je een professionele bedrijfsfilm laten maken.

Bedrijfsfilm laten maken phil en flo - Bedrijfsfilm laten maken - Geen categorie - Phil & Flo Creative Studio

Bedrijfsfilms voor social media

Een goed gemaakte bedrijfsfilm heeft het potentieel om viraal te gaan op sociale media. Het delen van je film kan leiden tot een sneeuwbaleffect en exponentiële groei van je online bereik. Bij Phil & Flo begrijpen we de kracht van deze online platforms en streven we ernaar om jou te laten schitteren als trending, dynamisch en allesbehalve saai.

Bevolkingsonderzoek film phil en flo 2 scaled - Communicatie in de zorg - Geen categorie - Phil & Flo Creative Studio

Wat kost een bedrijfsfilm laten maken?

De bedrijfsfilm laten maken kosten variëren afhankelijk van verschillende factoren, zoals de omvang van het project en de benodigde apparatuur. Onze offertes zijn op maat gemaakt, zodat je precies krijgt wat je nodig hebt. Onze prijzen zijn transparant en zullen nooit verrassingen achteraf opleveren. Klik op onderstaande button voor een vrijblijvende bedrijfsfilm offerte.

Onze klanten beoordelen
ons met 4,9 van de 5 sterren

Veelgestelde vragen (FAQ)

De kosten voor het produceren van een video kunnen variëren afhankelijk van de lengte van de video, de productiekwaliteit en extra diensten zoals scripting, voice-overs en speciale effecten. Daarnaast kunnen de logistieke aspecten, zoals de locatie van de opname, ook invloed hebben op de kosten. Opnamen op locatie of in complexe omstandigheden kunnen extra kosten met zich meebrengen voor bijvoorbeeld reiskosten en extra apparatuur. Meestal worden er op maat gemaakte offertes verstrekt op basis van specifieke projectvereisten.

Er kunnen verschillende soorten video’s worden gemaakt, zoals bedrijfsfilms, promotievideo’s, commercials en instructievideo’s. Elke soort video dient verschillende marketing- en communicatiebehoeften. Bijvoorbeeld, een bedrijfsfilm kan gebruikt worden om de filosofie van een bedrijf te delen, terwijl een promotievideo geschikt is voor het lanceren van een nieuw product.

Ja, onze productiebedrijf biedt meertalige diensten aan, waaronder vertalingen, voice-overs en ondertiteling, om een wereldwijd publiek te bereiken. Dit kan helpen om een breder publiek te bereiken en de boodschap van de video effectief over te brengen naar verschillende taalgebieden.

De ideale lengte voor een video hangt af van het doel en waar deze wordt gebruikt. Zo zijn tv-commercials vaak minder dan 30 seconden lang, terwijl online promotievideo’s meestal 60-90 seconden duren om de aandacht van het publiek vast te houden. Korte video’s kunnen effectief zijn voor social media, terwijl langere video’s beter werken voor diepgaande uitleg of training.

Het productieproces voor een video omvat pre-productieplanning, scriptwriting, filmen, monteren en post-productie. Dit proces zorgt ervoor dat de uiteindelijke video overeenkomt met jou doelen van de klant en de beoogde boodschap effectief overbrengt. Bij het filmen moet ook rekening worden gehouden met logistieke uitdagingen, zoals opnamen op locatie, die extra planning en coördinatie kunnen vereisen. We zullen ervoor zorgen dat dit proces heel samenhangend en duidelijk is, zodat je precies krijgt wat je wilt!

Jouw unieke visie in een
krachtige bedrijfsfilm laten maken

Jouw bedrijfsfilm laten maken door Phil & Flo is dé manier om de aandacht van je doelgroep te pakken.

Ontvang Gratis E-book

10 Strategieën over Contentcreatie​.
Verrijk je strategie met inzichten over video, animatie en website-optimalisatie.

Intro
Wij geloven in de kracht van goede bedrijfsfilms met betekenis. Ons team zet zich in om voor jou de mooiste film te maken waar je trots op kan zijn. Daarbij zorgt een video tot wel 80% meer conversie op je site

Prachtige bedrijsfilms met betekenis
Als merk wil je opvallen. Je boodschap overbrengen en je doelgroep overtuigen. Een bedrijfsfilm laten maken door Phil & Flo is de manier om de aandacht te pakken, de toon te zetten en om een blijvende indruk achter te laten. Is je doel om meer mensen op je site te converteren? Dan produceren wij een video met de optimale lengte en uitnodigende call-to-action.

Maak van je kijkers klanten
Als je een bedrijfsfilm laat maken voor een bepaalde doelgroep, wil je deze ook tot actie aanzetten om met je in gesprek te komen. Storytelling is een uitstekende manier om een emotionele connectie te maken met je doelgroep. Daardoor hebben ze een goed gevoel bij jouw bedrijf en zullen ze eerder voor jou kiezen. Wanneer ze alleen maar oppervlakkige, zakelijke informatie hebben, haken de meeste mensen af. Onze specialisten zorgen ervoor dat je bedrijfsfilm potentiële klanten aanspreekt in sfeer, toon en stijl. Maar uiteraard weten onze specialisten ook hoe je tot wel 80% meer conversie kan realiseren met onze krachtige bedrijfsfilms.

Kleurblokjes grijs - Draft - Blog -  - Phil & Flo Creative Studio
Kleurblokjes grijs - Draft - Blog -  - Phil & Flo Creative Studio

Voor wie maak je een bedrijfsfilm?
De eerste doelgroep waar je aan kunt denken zijn natuurlijk nieuwe opdrachtgevers en zelfs potentiële werknemers. Een emotionele connectie door je verhaal te vertellen in een bedrijfsfilm, garandeert een positieve indruk op je organisatie. Ook klanten voor je product of dienst moeten jouw bedrijf zien dankzij de bedrijfsfilm.

Hetzelfde geldt voor potentiële werknemers: Als je het beste talent wilt aantrekken, moet je hun aandacht en interesse vangen (bekijk ook onze Employer Branding aanpak). Dat lukt nu eenmaal beter met een professionele, visuele presentatie dan met tekst.

Al deze doelgroepen bereik je optimaal door storytelling in een professionele bedrijfsfilm.

Wat zijn de voordelen van een bedrijfsfilm?
75% van de marketingprofessionals zegt dat video de beste ROI geeft ten opzichte van andere content.

Een bedrijfsfilm is de manier om je bedrijf op een opvallende manier te presenteren. Je kunt een bedrijfsvideo op verschillende platformen inzetten, zoals YouTube, Instagram, TikTok en LinkedIn. Afhankelijk van je doelgroep. Het is een van de meest effectieve manieren om je boodschap over te brengen: krachtig, duidelijk en aansprekend.

Met een goede bedrijfsfilm ben je beter vindbaar in zoekmachines en op sociale media. En je maakt een blijvende, emotionele connectie met je doelgroep. Daardoor vergroot je de kans aanzienlijk dat ze voor jou kiezen. Sterker nog 59% van bestuurders/beslissers zijn het ermee eens dat als je kan kiezen voor tekst of video ze eerder geneigd zijn te kiezen voor video.

Kort en krachtig je verhaal vertellen
Wat is het verhaal van je bedrijf? Dat is vaak niet eenvoudig uit te leggen. Daarom is het goed om te weten dat de videomakers van Phil en Flo al ruim 13 jaar ervaring hebben met het maken van bedrijfsfilms.

Samen met jou zetten ze alle informatie om in een korte boodschap met impact. Zij zorgen dat er niets ontbreekt wat er in een goede bedrijfsfilm hoort te zitten. Samen kom je tot een verhaal dat je doelgroep aanspreekt, past in je corporate branding en zorgt voor een beter bereik. Denk je echter dat jou verhaal zo ingewikkeld is, dat het niet in een film te pakken is? Dan kunnen we natuurlijk ook een animatie laten maken!

Je verhaal vertellen met een bedrijfsfilm
Ieder bedrijf heeft een verhaal dat het waard is om te vertellen. Door dat verhaal te vertellen, laat je niet alleen aan de wereld zien wat voor product of dienst je verkoopt, maar ook waar je bedrijf voor staat. Dat komt in een bedrijfsfilm oprecht, duidelijk en doeltreffend over. Daarom is een bedrijfsvideo een heel geschikte manier om het verhaal van je bedrijf te vertellen. Wij vertalen wat je te zeggen hebt in een hoogwaardige video die met trots deelt.

Kleurblokjes grijs - Draft - Blog -  - Phil & Flo Creative Studio
Kleurblokjes grijs - Draft - Blog -  - Phil & Flo Creative Studio

Persoonlijke Storytelling
Storytelling laat de persoonlijke kant zien van je bedrijf. Dat kan heel goed door uitsluitend werknemers in je bedrijfsfilm te laten zien, maar nog beter is het als je ook bijvoorbeeld klanten en leveranciers aan het woord kunt laten. Zo komt je verhaal nog authentieker over. Met een goede bedrijfsfilm die een oprecht verhaal vertelt, zorg je dat je doelgroep vertrouwen in je heeft, en eerder voor jou kiest. Kijk daarvoor ook eens op deze pagina over testimonials.

Je bedrijfsfilm laten maken voor social media
Als je bedrijfsfilm goed in elkaar zit of grappig of spannend genoeg is, zullen mensen deze gaan delen op sociale media. Dat kan zelfs leiden tot een sneeuwbaleffect en dan vergroot je het bereik exponentieel. Uiteraard kan je je succes vergroten door de inzet van specialistische video-ads. Door te kiezen voor een bedrijfsfilm van Phil & Flo, vergroot je je kansen om opgepikt te worden. Wij zetten je liever op de kaart als trending dan als saai en statisch.

Wat moet er in een bedrijfsfilm?
Het is belangrijk om in een bedrijfsfilm de kijker een zo compleet mogelijk en levendig beeld te geven van je bedrijf. Je wilt met een bedrijfsfilm een bepaald doel bereiken. Daarnaast is een tijdloos karakter belangrijk. Op deze manier is het verhaal niet alleen nu, maar ook over een op nog langere termijn actueel. Door mensen aan het woord te laten in de bedrijfsfilm zorg je voor een levendige situatie, waarmee je voor de kijker herkenbaarheid kan creëren.

Hoe gaat een bedrijfsfilm laten maken in zijn werk?
Je krijgt bij Phil & Flo een dedicated projectmanager toegewezen, zodat je altijd met een vast aanspreekpunt hebt te maken. Het begint met een creatieve sessie om alle ideeën te bespreken en concreet te maken. Daarna volgt een eerste opzet voor een script en krijg je de gelegenheid feedback te geven.

De projectmanager stemt alles met je af om een draaiboek met alle details voor de draaidag op te stellen. In het draaiboek zijn onder meer het script de planning en opnamelocaties opgenomen.

Kleurblokjes grijs - Draft - Blog -  - Phil & Flo Creative Studio
Kleurblokjes grijs - Draft - Blog -  - Phil & Flo Creative Studio

Filmen en feedback voor de bedrijfsfilm
Als het zover is dan staan de regisseur, cameraman en assistent klaar om opnames te maken voor de bedrijfsfilm. Indien het om een groot project gaat, is er tevens een lichtspecialist aanwezig.

Na de opnames is de bedrijfsfilm ruw van opzet en komt onze editor er aan te pas om de film te monteren. Je krijgt daarna een eerste concept versie van de bedrijfsfilm te zien. Hier kan je feedback opgeven die we verwerken tot een definitieve versie. Daarna is het nog mogelijk om ondertiteling toe te voegen of bijvoorbeeld een teaser van de bedrijfsfilm te maken.

Wat kost een bedrijfsfilm laten maken?
De kosten van een bedrijfsfilm zijn afhankelijk van allerlei factoren. Er is in dat opzicht dan ook geen standaard gemiddelde bedrijfsfilm prijs te noemen, want de kosten variëren bij elke productie. Denk bijvoorbeeld ook maar aan de benodigde apparatuur die invloed heeft op de kosten van een bedrijfsfilm. Het kan ook zo zijn dat er gefilmd wordt op verschillende locaties met bijvoorbeeld een drone. Al deze aspecten tellen mee net als het eventueel inhuren van externe partijen, zoals een voice-over of andere specialist.

Er is één ding zeker, en dat is dat wij je graag maatwerk bieden in alle opzichten. Dat betekent ook dat de offerte voor een bedrijfsfilm daarop is afgestemd. Wil je weten wat de kosten zijn? Neem vrijblijvend contact op met Phil & Flo.

Hoe maak je een goede bedrijfsfilm?
Goede bedrijfsfilms beginnen met een creatieve sessie om alle ideeën op tafel te krijgen, gevolgd door een script waarop je feedback kan geven. Het script bepaalt onder meer wat er nodig is voor de bedrijfsfilm productie en dat regelen wij allemaal, van apparatuur tot voice-over en van een regisseur tot editor.

Een goede bedrijfsfilm trekt de aandacht van de kijker al in de eerste seconden. We houden de aandacht vast door emotie te verwerken in het verhaal. Bijvoorbeeld door muziek op te laten bouwen of door herkenbare situatie te schetsen. Hierdoor blijft de aandacht aanwezig en voelt de kijker zich bovendien betrokken bij het verhaal dat je wilt vertellen.

Onze klanten beoordelen
ons met 4,9 van de 5 sterren

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed tellus quam, efficitur vitae magna id, egestas accumsan metus.

Gratis E-Book ontvangen?

10 Bewezen strategieën met Animatie & Video.
Versterk je inzichten over Animatie & Video.