Bedrijfsfilm laten maken met impact

Wij geloven in de kracht van goede bedrijfsfilms met betekenis. Ons team zet zich in om voor jou de mooiste film te maken waar je trots op kan zijn. Daarbij zorgt een video tot wel 80% meer conversie op je site.

Bekijk ons portfolio

Prachtige bedrijfsfilms met betekenis

Als merk wil je opvallen. Je boodschap overbrengen en je doelgroep overtuigen. Een bedrijfsfilm laten maken door Phil & Flo is de manier om de aandacht te pakken, de toon te zetten en om een blijvende indruk achter te laten. Is je doel om meer mensen op je site te converteren? Dan produceren wij een video met de optimale lengte en uitnodigende call-to-action.

Van kijkers naar klanten

Als je een bedrijfsfilm laat maken voor een bepaalde doelgroep, wil je deze ook tot actie aanzetten om met je in gesprek te komen. Storytelling is een uitstekende manier om een emotionele connectie te maken met je doelgroep. Daardoor hebben ze een goed gevoel bij jouw bedrijf en zullen ze eerder voor jou kiezen. Wanneer ze alleen maar oppervlakkige, zakelijke informatie hebben, haken de meeste mensen af. Onze specialisten zorgen ervoor dat je bedrijfsfilm potentiële klanten aanspreekt in sfeer, toon en stijl. Maar uiteraard weten onze specialisten ook hoe je tot wel 80% meer conversie kan realiseren met onze krachtige bedrijfsfilms.

Voor wie maak je een bedrijfsfilm?

De eerste doelgroep waar je aan kunt denken zijn natuurlijk nieuwe opdrachtgevers en zelfs potentiële werknemers. Een emotionele connectie door je verhaal te vertellen in een bedrijfsfilm, garandeert een positieve indruk op je organisatie. Ook klanten voor je product of dienst moeten jouw bedrijf zien dankzij de bedrijfsfilm. Hetzelfde geldt voor potentiële werknemers: Als je het beste talent wilt aantrekken, moet je hun aandacht en interesse vangen (bekijk ook onze Employer Branding aanpak). Dat lukt nu eenmaal beter met een professionele, visuele presentatie dan met tekst. Al deze doelgroepen bereik je optimaal door storytelling in een professionele bedrijfsfilm.

JDE filmopnames - Phil & Flo

Wat zijn de voordelen van een bedrijfsfilm?

75% van de marketingprofessionals zegt dat video de beste ROI geeft ten opzichte van andere content. Een bedrijfsfilm is de manier om je bedrijf op een opvallende manier te presenteren. Je kunt een bedrijfsvideo op verschillende platformen inzetten, zoals YouTube, Instagram, TikTok en LinkedIn. Afhankelijk van je doelgroep. Het is een van de meest effectieve manieren om je boodschap over te brengen: krachtig, duidelijk en aansprekend. Met een goede bedrijfsfilm ben je beter vindbaar in zoekmachines en op sociale media. En je maakt een blijvende, emotionele connectie met je doelgroep. Daardoor vergroot je de kans aanzienlijk dat ze voor jou kiezen. Sterker nog 59% van bestuurders/beslissers zijn het ermee eens dat als je kan kiezen voor tekst of video ze eerder geneigd zijn te kiezen voor video. (check deze bron voor meer insights)

Kort en krachtig je verhaal vertellen

Wat is het verhaal van je bedrijf? Dat is vaak niet eenvoudig uit te leggen. Daarom is het goed om te weten dat de videomakers van Phil en Flo al ruim 13 jaar ervaring hebben met het maken van bedrijfsfilms. Samen met jou zetten ze alle informatie om in een korte boodschap met impact. Zij zorgen dat er niets ontbreekt wat er in een goede bedrijfsfilm hoort te zitten. Samen kom je tot een verhaal dat je doelgroep aanspreekt, past in je corporate branding en zorgt voor een beter bereik. Denk je echter dat jou verhaal zo ingewikkeld is, dat het niet in een film te pakken is? Dan kunnen we natuurlijk ook een animatie laten maken!

Je verhaal vertellen met een bedrijfsfilm

Ieder bedrijf heeft een verhaal dat het waard is om te vertellen. Door dat verhaal te vertellen, laat je niet alleen aan de wereld zien wat voor product of dienst je verkoopt, maar ook waar je bedrijf voor staat. Dat komt in een bedrijfsfilm oprecht, duidelijk en doeltreffend over. Daarom is een bedrijfsvideo een heel geschikte manier om het verhaal van je bedrijf te vertellen. Wij vertalen wat je te zeggen hebt in een hoogwaardige video die met trots deelt.

Persoonlijke Storytelling

Storytelling laat de persoonlijke kant zien van je bedrijf. Dat kan heel goed door uitsluitend werknemers in je bedrijfsfilm te laten zien, maar nog beter is het als je ook bijvoorbeeld klanten en leveranciers aan het woord kunt laten. Zo komt je verhaal nog authentieker over. Met een goede bedrijfsfilm die een oprecht verhaal vertelt, zorg je dat je doelgroep vertrouwen in je heeft, en eerder voor jou kiest. Kijk daarvoor ook eens op deze pagina over testimonials.

Je bedrijfsfilm laten maken voor sociale media

Als je bedrijfsfilm goed in elkaar zit of grappig of spannend genoeg is, zullen mensen deze gaan delen op sociale media. Dat kan zelfs leiden tot een sneeuwbaleffect en dan vergroot je het bereik exponentieel. Uiteraard kan je je succes vergroten door de inzet van specialistische video-ads. Door te kiezen voor een bedrijfsfilm van Phil & Flo, vergroot je je kansen om opgepikt te worden. Wij zetten je liever op de kaart als trending dan als saai en statisch.

JDE filmopnames - Phil & Flo

Wat moet er in een bedrijfsfilm? 

Het is belangrijk om in een bedrijfsfilm de kijker een zo compleet mogelijk en levendig beeld te geven van je bedrijf. Je wilt met een bedrijfsfilm een bepaald doel bereiken. Daarnaast is een tijdloos karakter belangrijk. Op deze manier is het verhaal niet alleen nu, maar ook over een op nog langere termijn actueel. Door mensen aan het woord te laten in de bedrijfsfilm zorg je voor een levendige situatie, waarmee je voor de kijker herkenbaarheid kan creëren.

Hoe gaat een bedrijfsfilm laten maken in zijn werk?

Je krijgt bij Phil & Flo een dedicated projectmanager toegewezen, zodat je altijd met een vast aanspreekpunt hebt te maken. Het begint met een creatieve sessie om alle ideeën te bespreken en concreet te maken. Daarna volgt een eerste opzet voor een script en krijg je de gelegenheid feedback te geven.

De projectmanager stemt alles met je af om een draaiboek met alle details voor de draaidag op te stellen. In het draaiboek zijn onder meer het script de planning en opnamelocaties opgenomen.

Peter & Suzan - Phil & Flo

Filmen en feedback voor de bedrijfsfilm

Als het zover is dan staan de regisseur, cameraman en assistent klaar om opnames te maken voor de bedrijfsfilm. Indien het om een groot project gaat, is er tevens een lichtspecialist aanwezig. 

Na de opnames is de bedrijfsfilm ruw van opzet en komt onze editor er aan te pas om de film te monteren. Je krijgt daarna een eerste concept versie van de bedrijfsfilm te zien. Hier kan je feedback opgeven die we verwerken tot een definitieve versie. Daarna is het nog mogelijk om ondertiteling toe te voegen of bijvoorbeeld een teaser van de bedrijfsfilm te maken.

Bekijk ons portfolio

JDE filmopnames - Phil & Flo

Wat kost een bedrijfsfilm?

De kosten van een bedrijfsfilm zijn afhankelijk van allerlei factoren. Er is in dat opzicht dan ook geen standaard gemiddelde bedrijfsfilm prijs te noemen, want de kosten variëren bij elke productie. Denk bijvoorbeeld ook maar aan de benodigde apparatuur die invloed heeft op de kosten van een bedrijfsfilm. Het kan ook zo zijn dat er gefilmd wordt op verschillende locaties met bijvoorbeeld een drone. Al deze aspecten tellen mee net als het eventueel inhuren van externe partijen, zoals een voice-over of andere specialist.

Er is één ding zeker, en dat is dat wij je graag maatwerk bieden in alle opzichten. Dat betekent ook dat de offerte voor een bedrijfsfilm daarop is afgestemd. Wil je weten wat de kosten zijn? Neem contact op met Phil & Flo om vrijblijvend een bedrijfsfilm offerte te ontvangen.

JDE filmopnames - Phil & Flo

Hoe maak je een goede bedrijfsfilm

Goede bedrijfsfilms beginnen met een creatieve sessie om alle ideeën op tafel te krijgen, gevolgd door een script waarop je feedback kan geven. Het script bepaalt onder meer wat er nodig is voor de bedrijfsfilm productie en dat regelen wij allemaal, van apparatuur tot voice-over en van een regisseur tot editor.

Een goede bedrijfsfilm trekt de aandacht van de kijker al in de eerste seconden. We houden de aandacht vast door emotie te verwerken in het verhaal. Bijvoorbeeld door muziek op te laten bouwen of door herkenbare situatie te schetsen. Hierdoor blijft de aandacht aanwezig en voelt de kijker zich bovendien betrokken bij het verhaal dat je wilt vertellen.

JDE filmopnames - Phil & Flo
Peter
 

Peter - Creative Director (Co-founder)

Ik ben als echte creatieveling betrokken bij veel projecten op strategische en creatieve basis. Bel me op 085 - 273 8331 voor een vrijblijvend gesprek.
De samenwerking met Phil&Flo was super! Ze hebben voor onze school een virtuele Open Dag gemaakt. Deze is echt top geworden en we krijgen er veel leuke reacties op. Ze waren vanaf het begin goed voorbereid, enthousiast en professioneel.
- Carla Holwerda, @ Park Lyceum
Phil&Flo heeft alle videocontent voor de eindejaarscampagne 2021 van Save the Children gerealiseerd. We zijn ontzettend blij met zowel de samenwerking als de opgeleverde video's. Het is een ontzettend sterk geheel geworden waarbij het team van Phil & Flo precies de juiste toon heeft weten te vinden, en een balans heeft gevonden die binnen fondsenwervende uitingen lang niet zo vanzelfsprekend is. We merkten tijdens de gehele samenwerking een grote betrokkenheid vanuit het team, en dat is ook duidelijk te zien in de opgeleverde video's. We zijn heel erg trots op het eindresultaat en we hebben de samenwerking ook ervaren als heel soepel en prettig. De communicatie is helder en persoonlijk, en de gemaakte afspraken worden goed nagekomen.
- Lilla Vonk, Content Marketeer @ Save The Children
Bij PRA hebben we recentelijk diverse videocontent laten maken door Phil & Flo: een uitleganimatie, testimonials in verschillende talen, een vlog en een corporate video. De samenwerking met de mensen van Phil & Flo verliep soepel en het contact was prettig. Zij zijn duidelijk expert in hun vakgebied, denken proactief met je mee en geven goede adviezen. Wat daarnaast erg fijn was, was de flexibele instelling waardoor we snel hebben kunnen schakelen. Bovendien, ook na oplevering van de content is het contact optimaal. Een video is pas echt af als de opdrachtgever helemaal tevreden is.
- Martine Bouwman, Hoofd marketing @ PRA Health Sciences

Veelgestelde vragen

  • Een goede bedrijfsfilm is een samenspel tussen ons en jullie. Zodra de technische kaders van de film definitief gemaakt zijn in een definitieve offerte, gaan we aan de slag. Onze consultants denken hierbij actief met je mee om te zorgen dat deze aansluit bij jouw wensen en mogelijkheden.

    Als we vervolgens voor jullie aan de slag mogen, wijzen we een projectmanager (en tevens regisseur) aan jullie project toe. De projectmanager is je aanspreekpunt en staat klaar om je te helpen met al je vragen en uitdagingen. De projectmanager plant samen met jou een creatieve sessie in, waarin alle creatieve ideeën besproken en concreet gemaakt worden. Vervolgens zal de projectmanager een opzet maken voor het script of de interviewvragen. Hierop kunnen jullie feedback geven, zodat deze in afstemming definitief gemaakt kunnen worden. Indien er gekozen is voor een voice-over, gaan wij op zoek naar een geschikte stem en laten we jullie uit een kleine voorselectie een keuze maken. Als we de juiste stem gevonden hebben, zorgen wij dat deze stemacteur of actrice, het script zal inspreken.

    In afstemming met jullie, maakt de projectmanager een draaiboek waarin alle details staan voor de draaidag. Denk aan een planning, script en interviewvragen. Zodra het draaiboek definitief is, zijn we klaar voor de draaidag!

    Tijdens de draaidag begeleidt een regisseur het filmproces, zodat alles volgens draaiboek verloopt. Een regisseur, cameraman en assistent zijn standaard aanwezig op de filmset, maar voor grotere klussen maken we ook gebruik van lichtspecialisten.

    Na afloop van de draaidag gaat onze editor na een uitgebreide briefing aan de slag met de filmedit. Vaak is de editor al aanwezig op de draaidag om een naadloze aansluiting te garanderen. Vervolgens leveren we een eerste versie van de film op, waarop jullie feedback kunnen geven. Deze feedback bespreken we samen en verwerken we om de film definitief te maken. Na akkoord op de film worden eventuele teaserversies, ondertitelingen, filmposters, etc. gemaakt.

    De film is nu klaar en kan ingezet worden! Hebben jullie vragen over de inzet, en hoe je dit het beste aanpakt? Dan denken we graag met je mee.

  • Standaard leveren wij onze films op in 4K-beeldkwaliteit met 30 frames per seconde. Benieuwd hoe mooi dit eruit ziet? Bekijk ons portfolio voor prachtige voorbeelden.
  • Voor een goede bedrijfsfilm hebben we ideeën, tijd en toewijding nodig. We beginnen het filmtraject met een creatieve sessie waarin we samen de creatieve invulling van de film bespreken. Ben je zelf niet zo creatief? Geen probleem! Ons team zit vol creatievelingen die graag meedenken. Tijdens de creatieve sessie zal ook duidelijk worden wie de hoofdrolspelers van de film worden, op welke locatie we gaan filmen, en wie we nodig hebben om de draaidag een succes te maken. We maken een draaiboek waarin duidelijk staat wie wanneer en waar verwacht wordt, zodat hierover geen verwarring kan ontstaan. Wij waken over de technische specificaties, benodigdheden en alle filmtechnische aspecten.
  • De gemiddelde productietijd van een bedrijfsvideo is een maand. Afhankelijk van de opdracht, kan dit sneller of langer duren. We denken altijd mee in oplossingen, zodat onze producties zo goed als mogelijk aansluiten op jouw planning.
  • Onze filmcrew is standaard drie man sterk. Bestaande uit een regisseur, cameraman, en een assistent. De regisseur bewaakt het draaiboek en zorgt dat alles volgens afspraak verloopt. De cameraman filmt al het benodigde materiaal, waarbij de assistent hem ondersteund en helpt om de filmsets op en af te bouwen. Een lichtman is optioneel, afhankelijk van wat nodig is om jouw film te schieten.
  • Over het algemeen kunnen we in één draaidag één film schieten. Afhankelijk van wat de wensen zijn, en wat de duur en complexiteit van een film is, kunnen dit er ook twee of zelfs veel meer zijn. Denk je aan een bedrijfsfilm dan heb je al snel een volle draaidag nodig om een nette, duurzaam inzetbare film te schieten. Zo is jouw film meerdere jaren inzetbaar!
  • Onze bedrijfsfilms worden geschoten met hoogwaardig film-, licht- en geluidsapparatuur. Belangrijker nog is onze professionele filmcrew. Vaak zijn op een draaidag twee of drie collega’s aanwezig. Een cameraman, regisseur en een eventuele assistent. Afhankelijk van de type productie hebben we ook een lichtspecialist die mee gaat om te zorgen dat de belichting op de set altijd perfect is. We editen onze films in Adobe Premiere Pro en onze editors zijn ervaren en beschikken over veel vakkennis.
  • Hoe meer informatie wij hebben om voor jou een voorstel te schrijven, hoe beter. Vind je het lastig om te benoemen wat je zoekt, dan helpen onze consultants je graag een handje. Zij bespreken graag met jou, hoe we jouw doelen het best kunnen behalen.