Bordje Bij Campagne
Save the Children

Met één bijgezet bordje aan de digitale eettafel kan Save the Children een heel gezin een week van eten voorzien. Voor de campagnevideo ‘Zet een bordje bij’ maakten we daarom een commercial en 2D animatievideo.

Video afspelen over Save-the-Children-commercial-Phil-en-Flo-omslag groot

Klant

Save the Children

Techniek

Film en 2D animatie

Type

Commercial en uitleganimatie

Save the Children zet zich wereldwijd in voor het welzijn van kinderen. Onder andere bij hulp tegen ondervoeding. Met de fondsenwervende campagne ‘Zet een bordje bij’ wordt het Nederlandse publiek opgeroepen een bordje bij te zetten op de digitale eettafel. Met één bordje kan een heel gezin een week van eten worden voorzien.

De online campagne resulteerde uiteindelijk in ruim 12.000 bordjes die werden bijgezet. Daarnaast werden er offline ook nog eens meer dan 25.000 bordjes verzameld.

Frontaal profielbeeld van een jongen die een bord vasthoudt voor een Save the Children-commercial
Top-down weergave van een tv-commercial voor Save the Children

Echte verhalen

In de campagnevideo ‘Zet een bordje bij’ van Save the Children komen kinderen en volwassenen aan het woord die in het verleden zelf hebben ervaren hoe het is om weinig of geen eten tot hun beschikking te hebben. Deze persoonlijke ervaringen benadrukken waarom zij graag een bordje bijzetten en voor wie. Het is voor veel mensen namelijk niet vanzelfsprekend om aan te schuiven aan een tafel voor een voedzame maaltijd.

Video afspelen
2D-afbeelding van twee kinderen die aan een eettafel eten

Een uitleganimatie in eigen huisstijl van Save the Children

Compleet in eigen huisstijl legt de uitleganimatie de kijker in 40 seconden uit wat hun missie is. Met alle donaties worden gezinnen uit gebieden waar voedseltekorten heersen of conflicten de toevoer van voedsel beperken, voorzien van voedselpakketten. Daarnaast zorgen ze ervoor dat ondervoede kinderen behandeld worden en geven ze voorlichting over bijvoorbeeld het belang van het geven van borstvoeding en het gevarieerd en voedzaam eten.

Top-down weergave van een meisje in een Save the Children-commercial

Vergelijkbare projecten

Marketingmix campagne video’s voor ICON Geneesmiddelenonderzoek