ICON vindt vrijwilligers
dankzij videocampagne
ICON zoekt doorlopend naar vrijwilligers die mee willen werken aan een geneesmiddelenonderzoek. Hiervoor is een lopende stroom aan kandidaten nodig. De always-on campaign gaven we een nieuwe invulling.
Klant
ICON Geneesmiddelerzoek
Techniek
Film
Jaar
Bedrijfsfilm + testimonialfilms
Bij een geneesmiddelenonderzoek worden kandidaten een bepaalde periode opgenomen in het onderzoekscentrum van ICON in Groningen. Na een strenge medische keuring wordt een bepaald medicijn getest. Het bleek dat men geneesmiddelenonderzoek vaak ‘eng’ vindt en dat niet 100% duidelijk is wat het inhoudt en of het wel of niet gevaarlijk is.
Dankzij een mix van videosoorten, scheppen we meer duidelijkheid over cases, ervaringen en geven we toelichting op geneesmiddelenonderzoek. Hiermee verhogen en stabiliseren we het aantal aanmeldingen.
Bedrijfsfilm en testimonial films
In een bedrijfsfilm laten we zien met wat voor soort organisatie de kandidaat in aanraking komt. Een bedrijfsfilm in een dergelijke videocampagne kan niet ontbreken. Je doet namelijk geen zaken met een bedrijf waar je geen vertrouwen in hebt. Zeker niet als het om je gezondheid gaat.
Daarnaast laten we verschillende kandidaten aan het woord in testiomonialvideo’s, die vertellen om hun beweegredenen voor deelname aan een onderzoek. Ze lichten toe hoe ze de tijd in het onderzoekscentrum hebben ervaren. ‘Een kijkje in de keuken’ waarbij de strikte richtlijnen en regels in het kader van veiligheid een belangrijk onderwerp van de video’s zijn.
Een reeks 2D animaties
In meerdere animaties geven we duidelijkheid over de inhoud van de verschillende stappen in het geneesmiddelenonderzoek. Denk aan de aanmelding, het vooronderzoek, de medische keuring en een aantal onderzoeken zelf.
De lengte van de animaties ligt tussen de 1 en 2 minuten, zodat de aandacht van de kijker niet verloren gaat in een ellenlange uitleg.