Manieren om explainer video's in te zetten
Creëer impact met explainer video’s: Waarom je bedrijf ze nodig heeft
Stel je eens voor: Je staat op het punt om een nieuw product op de markt te brengen. Je team heeft er weken, misschien zelfs maanden aan gewerkt en je kan niet wachten om het aan de wereld te tonen. Maar hoe leg je de complexiteit van je product uit aan je klanten?
Een woord: Animatie
Met goed gemaakte explanimations kun je de wereld veranderen, verhalen vertellen, producten verkopen en potentieel elke business vooruit helpen. Dus, hoe kun je deze krachtige tool inzetten voor jouw bedrijf? In deze blog ontdekken we wat explainer video’s zijn en hoe je ze optimaal kunt benutten.
Wat zijn explainer video’s eigenlijk?
Een explainer video is, simpel gezegd, een korte video van ongeveer 1 Ã 2 minuten waarin je iets uitlegt. Of het nu gaat om een product, proces, probleem, je nieuwe app of de nieuwe naam voor je bedrijf, een explainer video helpt je om je boodschap over te brengen op een visueel aantrekkelijke en begrijpelijke manier.
Het geheim van een goede explainer video? Een goed verhaal. Verhalen raken mensen. Ze blijven hangen en zijn een effectieve manier om informatie over te brengen.
Heb je weleens gehoord van een explanimation? Dit is een combinatie van de woorden ‘explanation’ en ‘animation’. Het betekent hetzelfde als explainer video, maar dan wat hipper verwoord.
Waarom zou je investeren in explainer video’s?
Explainer video’s bieden talloze voordelen. Ze helpen informatie te visualiseren, zijn makkelijker te bekijken dan tekst en kunnen zelfs abstracte informatie of complexe processen helder in beeld brengen. Ze zijn ook mobielvriendelijk, eenvoudig te delen en relatief goedkoop en eenvoudig te maken.
Goed voor je brand engagement, het verhogen van je verkeer en conversies en een uitstekende ROI. Klinkt goed, toch?
Hoe kun je een explainer video inzetten voor je bedrijf?
Explainer video’s zijn veelzijdig. Je kunt ze gebruiken om een nieuw product, dienst of service uit te leggen, maar ook om awareness te creëren op social media, voor e-learning, interne communicatie, recruitment en employer branding, en zelfs ter ondersteuning van je sales. Kortom, explainer video’s zijn een krachtige tool die je kunt inzetten om je bedrijf te laten groeien.
Nieuwsgierig geworden?
Ben je klaar om de impact van een explainer video voor jouw bedrijf te ontdekken? Heb je een geweldig idee voor een explanimation of ben je benieuwd naar onze ideeën? Neem contact op en laten we samen de mogelijkheden verkennen.
Geschreven door: Peter de Graaf
Creative Director (Co-founder)