ICON Geneesmiddelenonderzoek zoekt vrijwilligers
Hoe werkt geneesmiddelen onderzoek?
Hiervoor is een lopende stroom aan kandidaten nodig. ICON werft middels een always-on campaign en hen viel op dat er rond de zomerperiode een forse dip in het aantal aanmeldingen zat. Naast het feit dat kandidaten gedurende de zomerperiode vaak andere dingen te doen hebben, is het door middel van enquêtes en onderzoek duidelijk geworden dat men geneesmiddelenonderzoek vaak “eng” vindt. Het is niet 100% duidelijk wat een onderzoek inhoudt en of het wel of niet gevaarlijk is.
Mix van videosoorten
Om het aantal aanmeldingen te verhogen en te stabiliseren moesten er cases, ervaringen en toelichting op geneesmiddelenonderzoek gepresenteerd worden aan toekomstige vrijwilligers. Om dit te realiseren hebben we in het voortraject van de kandidaat duidelijkheid geschept door de inzet van een passende mix van videosoorten.
Uitleganimatie schept duidelijkheid
Zo hebben we ook een heldere uitleganimatie opgeleverd. In deze animatiefilm maken we binnen 59 seconden duidelijk wat geneesmiddelenonderzoek is en hoe ICON te werk gaat. Van ontvangst tot het verlaten van de faciliteiten.
Ervaring in video-testimonials
Een animatie is echter niet voldoende om alle vraagstukken van een potentiële vrijwilliger te beantwoorden. Daarom zijn aanvullend video-testimonials gefilmd. In drie testimonials vertellen echte kandidaten in beeld over hun beweegredenen om deel te nemen aan een onderzoek. Daarnaast lichten zij toe hoe ze de tijd in het onderzoekscentrum hebben ervaren. ‘Een kijkje in de keuken’ waarbij de strikte richtlijnen en regels in het kader van veiligheid een belangrijk onderwerp van de video’s zijn.
De organisatie in een bedrijfsfilm
Na de uitleg van wat geneesmiddelen onderzoek is en het delen van ervaringen is het natuurlijk belangrijk om te weten met wat voor organisatie de kandidaat in aanraking komt. Een bedrijfsfilm die deze informatie verschaft kan om deze reden niet ontbreken. Sterker nog, deze film is zelfs essentieel. Je doet namelijk geen zaken met een bedrijf waar je geen vertrouwen in hebt. Zeker niet als het om je gezondheid gaat!

Resultaat liegt er niet om
ICON is een uitstekend voorbeeld van een geslaagde videocampagne. Het denkwerk voorafgaand aan de filmopnames en animeerwerk in combinatie met het goed online wegzetten op YouTube heeft geresulteerd tot een verdubbeling in het aantal aanmeldingen. Met name de uitleganimatie doet haar werk uitstekend met inmiddels meer dan 1 miljoen weergaven. Kijk voor alle videoresultaten eens naar het compleet ingerichte YouTube kanaal van ICON geneesmiddelenonderzoek.
Wil je ook meer informatie over een videocampagne voor jouw organisatie? Neem contact op of bel onze adviseurs 085 - 2738331



