Een uitleganimatie laten maken

Wil je een uitleganimatie laten maken die een ingewikkeld proces uitlegt of een technische applicatie verduidelijkt? Dan is een uitleganimatie van Phil & Flo de enige succesvolle oplossing. Een uitleganimatie versimpelt ingewikkelde concepten in een paar seconden. Onze creatieve team vol specialisten creëren en produceren unieke uitleganimaties speciaal op maat. De mogelijkheden zijn eindeloos.

Waarom een uitleganimatie laten maken?

De toepassingen van een uitleganimatie zijn super uitgebreid; of het nu gaat om het communiceren van een ingewikkelde boodschap of het verduidelijken van een product of dienst. Wij maken door middel van onze unieke uitleganimaties op een laagdrempelige en vooral heldere manier inzichtelijk wat jij wilt vertellen. Zo wordt jouw verhaal als uitleganimatie niet alleen toegankelijk, maar ook aantrekkelijk!

Uitleganimatie maken van A tot Z

Wil je een succesvolle uitleganimatie laten maken? Phil & Flo Creative Studio regelt het voor je. Iedere uitleganimatie is maatwerk en gemaakt in de huisstijl van jouw bedrijf. Dit betekent dat onze hoogwaardige uitleganimaties vanaf het begin voor jou zijn ontworpen en gecreëerd door onze vakmensen. Daarnaast zijn we als videomarketing specialist uitstekend in staat om je uitleganimatie op een succesvolle manier te plaatsen, zodat je video ook echt gezien wordt!

Motion Graphics

Een stijl die veel voorkomt bij uitleganimaties zijn motion graphics. In het kort zijn motion graphics geanimeerde grafische elementen, verwerkt in een aantrekkelijke film. Motion graphics zijn effectief voor je merkidentiteit door de sterke herkenbaarheid in kleur en vorm. Motion graphics zijn ook effectief om cijfers of data te communiceren. Motion graphics komen zowel met als zonder voice-over voor. Motion graphics zijn in 2D en 3D. Een combinatie van beiden wordt steeds populairder.

Naast uitleg is motion graphics effectief voor:

  • Communiceren van een concept of idee
  • Versterken van je merk

Stijlen uitleganimatie

Een uitleganimatie kan in vele verschillende stijlen, zowel 2D als 3D. Belangrijk is dat de stijl past bij het doel van de video. Zo gebruik  je voor de uitleg van een softwareproduct een totaal andere stijl, dan een uitleganimatie voor een laadpaal. En voor het aanmeldproces voor een medisch onderzoek weer een andere stijl dan een vertical farming systeem. Om de juiste stijl te bepalen doe je onderzoek naar je doelgroep. Hoe ziet deze groep eruit? Waar ligt hun (informatie)behoefte en wat is het doel van de video (leads, autoriteit, uitleg, promotie). Ons team helpt je met het vinden van de juiste stijl voor jouw animaties.

De unieke designfilosofie van Phil & Flo

Goede vormgeving versterkt de betekenis en impact van beeld. Maar wat is goede vormgeving? Vroeger dacht men de ideale verhoudingen van vormen te vinden in de Gulden Snede. Tegenwoordig hebben die oude regels plaatsgemaakt voor persoonlijk stijlonderzoek, want ultieme schoonheid is voor iedereen anders. Wij horen graag wat je wil vertellen en stellen, door middel van de juiste kleuren, lijnen, vormen, muziek en geluiden, een authentieke beeldtaal voor je uitleganimatie samen.

Kleurgebruik in jouw uitleganimatie

Ons brein houdt van symmetrie. Daar worden we rustig van. Door het gebruik van symmetrie in je vormgeving kun je een veilige, vertrouwde boodschap overbrengen. Asymmetrische beelden zorgen daarentegen voor chaos, prikkelingen en zetten aan tot actie. Ook kleuren spelen hierbij een grote rol. Zo staat blauw voor ‘vertrouwen’ en groen voor ‘groei’ en ‘gezondheid’. Rood staat voor gevaar, warmte en actie. Kennis van kleur is dus van groot belang. En laten we dat nu net in ons bezit hebben.

Nieuwe ontwikkelingen

Ook is het belangrijk dat we weten voor wie de uitleganimatie bedoeld is en waar deze vertoond zal worden. Want de interpretatie van beeld is, net als geschreven en gesproken taal, tijds- en cultuurgebonden. Daarom zijn wij altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in binnen- en buitenland, bestuderen en beoefenen we verschillende technieken en gaan we graag het avontuur aan. Vraag vrijblijvend een offerte aan.

Werkwijze uitleganimatie

Hoe werkt het precies als je een animatie maakt? Het begint altijd met een creatieve sessie.

  1. Creatieve Sessie

    In deze gezamenlijke sessie bespreken we het fundament van de animatie. Hierin wordt alles doorgesproken en wordt de fundering voor de (voice-over)scripts gelegd.

  2. Scripts en stijlen concretiseren

    Om écht doeltreffend te zijn, stemmen we alles nauw met onze opdrachtgevers af. Van de stijl tot aan de gekozen stemacteur. In ons werkproces heb je als opdrachtgever altijd één vast contactpersoon die alles weet van jouw project. Wanneer alles definitief is, beginnen we met animeren.

  3. Opleveren conceptversie

    Door de nauwe samenwerking, zit het concept dicht tegen het eindresultaat aan. Dit stelt de opdrachtgever in staat om concrete, inhoudelijke feedback te geven.

  4. Feedback verwerken en opleveren definitieve film

    Nadat we de feedback hebben ontvangen gaan wij ermee bezig. We verwerken alle feedback en leveren de definitieve film op.

  5. Optimalisatie en campagnes

    Onze specialisten helpen je met wat je nodig hebt. We kijken naar de kanalen die je wil inzetten, en leveren de juiste formaten. We optimaliseren de film met ondertiteling, teasers en we zetten eventuele campagnes op.

Kosten van een uitleganimatie

Nu je weet hoe een animatie wordt opgebouwd, is het interessant meer te weten over de opbouw van de kosten. De kosten van een uitleganimatie zijn afhankelijk van een aantal aspecten, zoals de stijl en lengte. De ene stijl kost meer tijd om te maken dan de andere. Hoe langer de film, hoe meer tijd het kost om te maken. Neem contact met ons op voor advies en een vrijblijvende offerte.

 

Victor - Account Director

Tijd om jouw marketing naar een hoger niveau te trekken? Laten we kijken waar kansen liggen voor jouw business in een vrijblijvend gesprek. Ik vertel je graag meer over het effect van strategische video op je autoriteit, vindbaarheid, en werkprocessen. Ik luister graag naar jouw verhaal en geef je eerlijk advies over hoe we dit het best kunnen vertalen om jouw doelgroep te informeren, activeren of te overtuigen. Bel me voor een gezellig gesprek! 085 - 273 8331