Adverteren op Youtube
Sinds Google in 2006 YouTube overnam, zijn de mogelijkheden om te adverteren op het platform exponentieel gegroeid. Tegenwoordig zijn Indisplay, Instream en Preroll enkele van de meest gekozen vormen van adverteren op YouTube. Maar wat maakt deze video-advertenties nu zo krachtig? Ze bieden merken de kans om specifieke doelgroepen te bereiken, de betrokkenheid te vergroten en de zichtbaarheid in een steeds meer visueel gedreven online wereld te versterken. Ontdek de potentie van YouTube-advertenties en positioneer je merk in het hart van de videocultuur.
Ontvang Gratis E-book
10 Strategieën over Contentcreatie.
Verrijk je strategie met inzichten over video, animatie en website-optimalisatie.
Groot bereik met adverteren op YouTube
YouTube is niet enkel een entertainmentplatform, het is ook een krachtige tool voor adverteerders. Als de tweede grootste zoekmachine na Google, wordt YouTube wekelijks, zo niet dagelijks, door meer dan een miljard mensen wereldwijd gebruikt. Dit betekent dat je met YouTube ruim 95 procent van de internetgebruikers kunt bereiken, waaronder ongetwijfeld jouw specifieke doelgroep.
De voornaamste advertentiemogelijkheden op YouTube zijn indisplay, instream en pre-roll. In een wereld waar online toegankelijkheid essentieel is, biedt YouTube video-advertenties een voorsprong ten opzichte van traditionele tv-reclames. Of men nu thuis is, op het werk, of onderweg in de trein; YouTube is altijd binnen handbereik. Het is het perfecte platform om naamsbekendheid te vergroten en een sterk merkbeeld te vestigen.
Indisplay: aanbevolen video
Binnen de YouTube marketing zijn Indisplay video-ads een krachtig instrument om je naamsbekendheid en branding op te krikken. Deze advertenties verschijnen als gesponsorde, aanbevolen video’s boven in zoekresultaten. Nauwelijks van andere video’s en afspeellijsten te onderscheiden, waardoor mensen ze snel aanklikken!
Instream en pre-roll voorafgaand aan een video
Deze twee vormen van advertentie lijken op elkaar. Instream en pre-roll advertenties verschijnen voorafgaand aan een video, duren maximaal dertig seconden en bieden de mogelijkheid om Call To Action (CTA’s), specifieke URL’s te maken. Preroll-ads kun je niet doorspoelen, waardoor je er gegarandeerd impressies mee koopt. Bij Instream hebben kijkers na vijf seconden de mogelijkheid om de advertentie over te slaan. Je betaalt pas nadat iemand meer dan deze 5 seconden heeft gekeken. Hierdoor bereik je alleen de écht geïnteresseerden.
Ook indisplay, instream of pre-roll ads inzetten?
Wil je ook aan de slag met YouTube-marketing? Onze specialisten weten hoe je met jouw video ads opvallen tussen de concurrentie en de juiste doelgroep bereikt. Stap voor stap adviseert Phil & Flo over hoe je video zo effectief mogelijk inzet in het reclamenetwerk van YouTube. Termen als indisplay, instream en pre-roll zijn ons niet vreemd. We weten jouw YouTube-marketing gericht in te zetten door vooraf de karakteristieken van jouw doelgroep in kaart te brengen.