VR tour lancering
voor Suzuki Nederland
Stel je voor dat je bij de autodealer in de nieuwste Suzuki Swift zit, maar in plaats van het pand om je heen, word je weggevoerd naar de “Catherdral Of Speed”: het TT-circuit van Assen, of het in prachtige natuur omgeven Beekse Bergen. Dit was de realiteit die we creëerden met een 2 minuut durende VR-ervaring voor de lancering van de nieuwe Suzuki Swift.
Klant
Suzuki Nederland
Techniek
VR tour
Type
Product lancering
Met de hulp van de Insta 360 camera legden we 8K-beelden vast voor het hoogste detailniveau. Met de Pico 4, een state-of-the-art VR-headset, ontwikkelden we een ervaring die niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook intuïtief.
Tijdens het ontwerpen van de VR-ervaring, hielden we alle type gebruikers in gedachten: van degenen die voor het eerst een VR-headset proberen, tot doorgewinterde tech-enthousiastelingen. Zodat creëerden we voor elke aanwezige een naadloze en plezierige reis. Het stroomlijnen van het proces met Look & Play, een snelle en gemakkelijke 360° afspeeloplossing, maakte het foutloos voor gebruikers die in de war raken met controllers en menu’s. Het enige wat de gebruikers hoefden te doen, was de headset opzetten. Niet het klikken op knopjes of andere onbekendheden, maar direct ervaren.
De respons
De respons op de VR-ervaring was fantastisch. Meer dan 300 mensen woonden het evenement bij in het Nationaal Militair Museum in Utrecht, waarbij velen voor het eerst VR ervoeren. Het enthousiasme was groot: deelnemers verkenden virtuele omgevingen vanuit het comfort van de bestuurders- en passagiersstoel van de Suzuki Swift. “Het voelde alsof ik er echt was, rijdend door de prachtige Nederlandse landschappen”, merkte een deelnemer op. De reacties onderstrepen het succes van het evenement en de kwalitatief hoge ervaring die we creëerden.