Bedrijfsanimatie laten maken
in Eindhoven
Ontvang Gratis E-book
10 Strategieën over Contentcreatie.
Verrijk je strategie met inzichten over video, animatie en website-optimalisatie.
Wat is een bedrijfsanimatie?
Een bedrijfsanimatie is een stuk content dat binnen korte tijd waardevolle informatie over je bedrijf geeft. Deze krachtige communicatiemiddelen zijn bij uitstek geschikt om op een aantrekkelijk manier je missie en visie te communiceren, zowel intern als extern. Je kunt een bedrijfsanimatie inzetten op beurzen, evenementen en vergeet ook vooral je eigen website en social media niet. Een bedrijfsanimatie is mogelijk in zowel 3D als 2D.
Waarom een bedrijfsanimatie laten maken?
Iedere organisatie heeft een eigen unieke identiteit. Je hebt een identiteit die zich onderscheid van concurrenten. Jij weet precies waarom een potentiële klant voor jou moet kiezen en niet voor die concurrent. Helaas deze identiteit niet bij iedereen bekend. Dit doe je met een bedrijfsanimatie. Dit laagdrempelige communicatiemiddel zorgt dat iedere prospect binnen 1 minuut begrijpt wat jouw toegevoegde waarde is.
Wanneer een bedrijfsanimatie laten maken?
Een animatie laat je maken als je iets te vertellen hebt. Je introduceert een nieuw product of nieuwe dienst, je bent aan het uitbreiden en zoekt nieuwe werknemers, of hebt nieuwe procedures die je naar je huidige werknemers wilt communiceren — er zijn genoeg verhalen die duidelijker worden van een animatie. Zeker als er meerdere, complexe stappen zijn die je uit wilt leggen. Als je zeker wilt zijn dat de boodschap goed overkomt, laat je daar dus een bedrijfsanimatie voor maken.
Voor wie een bedrijfsanimatie laten maken?
De inhoud van een bedrijfsanimatie hangt vaak nauw samen met het publiek. Maak je een filmpje om nieuwe werknemers te trekken, of presenteer je de jaarcijfers aan je aandeelhouders? Beide vereisen een heel andere toon. Een animatie is meestal een luchtige manier om informatie te presenteren, maar serieus en zakelijk kan natuurlijk ook. Wij denken graag met je mee, en houden rekening met je doelgroep.
De juiste toon in een animatie
Met een sprekende animatie lukt het veel beter om een toon over te brengen. Door de combinatie van gesproken woorden, beelden en muziek, creëer je meteen de juiste sfeer. Door de juiste toon te kiezen en je verhaal goed te vertellen, kun je veel meer rekenen op het overbrengen van het juiste gevoel aan je doelgroep.
De unieke designfilosofie van Phil & Flo
Goede vormgeving versterkt de betekenis en impact van beeld, maar wat is goede vormgeving? Vroeger dacht men de ideale verhoudingen van vormen te vinden in de Gulden Snede. Tegenwoordig hebben die oude regels plaatsgemaakt voor persoonlijk stijlonderzoek, want ultieme schoonheid is voor iedereen anders. Wij horen graag wat je wil vertellen en stellen, door middel van de juiste kleuren, lijnen, vormen, muziek en geluiden, een authentieke beeldtaal voor je animatie samen. Neem contact met ons op om vrijblijvend met ons te sparren over de mogelijkheden.