OIO Systems 2D animatie

Klimaatverandering raakt onze samenleving op allerlei vlakken. Ook in Nederland worden droge en natte periodes steeds langduriger en heftiger. Dit leidt onder andere tot overbelaste riolen, maar bijvoorbeeld ook stankproblemen. Misschien niet het meest sexy onderwerp voor een animatie, maar wel leerzaam en zeker belangrijk!

De OIO Put

Steeds meer Nederlanders ervaren wateroverlast. Natte periodes zijn langer en intenser wat zorgt voor een overbelast riool. Putten overstromen, en rioolwater stroomt huizen binnen via doucheputjes en toiletten. Gelukkig heeft OIO Sytems de oplossing! De OIO Put! Maar hoe leg je nu eenvoudig uit waarom de OIO put zo belangrijk is?

Aan de slag

Tijdens een uitgebreide videocall met Gilbert en John van OIO Systems, leerden we hoe de put werkt en waar deze toe dient. Gelukkig konden we op voorhand een fysiek exemplaar ontvangen, zodat Sophie, onze 2D-animator een goed beeld kon krijgen van de put. Hierdoor konden we de put precies nabouwen.

Kort, maar krachtig!

De aandachtspanne van een gemiddelde kijker is kort. Daarom adviseren we om animaties en films zo kort en krachtig mogelijk te houden. Ons streven is dan ook om binnen één minuut te blijven. Hoe schets je nu de context, het probleem én de oplossing in één minuut? De kunst zit hem in het samenspel tussen woord & beeld. Je hoeft bijvoorbeeld niet alles te benoemen, omdat je ook veel kan zien. OIO Systems gaf ons een mooie uitdaging!

Meedenken over het grotere geheel

Om echt impact te maken moet je animatie onderdeel zijn van een bredere en goed uitgedachte marketingmix. We denken graag mee hoe onze films onderdeel kunnen zijn van jouw marketingplan. Zo vragen wij onze partners aan het begin van een samenwerking altijd het volgende: ‘’Wat is het doel van deze film?’’ En iets als “meer klanten binnenhalen” is dan niet voldoende voor ons. Wie gaat deze film kijken, en in welke fase gaat iemand deze film kijken? Dit zijn enkele belangrijke, basale vragen waar vanuit wij vertrekken. Voor OIO Systems dient de film allereerst als een ondersteunende tool voor het salesteam. Dit betekent dat tijdens een klantoverleg de film ingezet kan worden om de OIO put eenvoudig in één minuut uit te leggen. Dat scheelt een hoop onsmakelijke foto’s en geïmproviseerde abstracte tekeningen.

Breed inzetbaar

Maar natuurlijk is een film breder inzetbaar dan alleen tijdens een klantoverleg. Zo maakten we een teaserfilm speciaal voor Linkedin. Zo kunnen ook nieuwe leads verzameld worden, en is adverteren via Linkedin maar ook Youtube binnen handbereik.

Het resultaat spreekt voor zich

Een dag na oplevering bel ik met Gilbert & John, en hoor ik prachtig nieuws. De animatie heeft op de dag van oplevering direct geholpen een nieuwe klant binnen te halen. Een succes voor OIO Systems en voor ons een prachtige beloning voor onze samenwerking!

Goed eindresultaat waar meegedacht is met beeld en stem vorming. OIOSYSTEMS heeft voor haar productanimatie gekozen voor Phil & Flo. Ze denken mee en zorgen voor een perfecte productanimatie!
- John Hilberding, Eigenaar @ OIO Systems
 

Sophie - 2D animator

Branding is het vertellen van een eerlijk verhaal. Daarbij zijn details belangrijk. De woorden die je gebruikt, de kleding die je draagt en wat er op je bord ligt. Als animator ben ik daar als geen ander op gefocust. Elk beeld in een animatie moet raak zijn.
Copyright 2021 - Phil & Flo