NOM Investerings- en ontwikkelingsmaatschappij - Innovatiefilm
Samen werken aan Noord-Nederland
De economie versterken doe je volgens de NOM vooral door ondernemingen zelf te versterken. Daarom vroegen Sander en Annemarie ons om een inspirerende film neer te zetten waarin we de ondernemers van Noord-Nederland aanspreken om samen met de NOM en andere ondernemers aan de slag te gaan met de vier genoemde trends.
Aan de slag!
In twee dagen tijd interviewden we tien collega’s van de NOM. Dit deden we in de drie noordelijke provincies op zes locaties. Als filmcrew kregen we een kijkje in de keuken bij allerlei innovatieve bedrijven die elk op hun eigen wijze invulling geven aan de vier trends.
Inspireren om te innoveren
Het doel van de inspiratiefilm is om ondernemers aan te zetten om te innoveren op het vlak van slimmer, duurzamer en gezonder ondernemen. Om de kijker te prikkelen interviewen we medewerkers van de NOM. Er is bewust gekozen om niet met een voice-over te werken, maar interviews te houden. Het herkenbaar in beeld brengen van de collega’s van de NOM, geeft een gezicht aan de organisatie en maakt het verhaal persoonlijker. Verder is de film aangekleed met allerlei sfeerbeelden die aansluiten op de vier trends.
Succes boeken met film
Speciaal voor de inspiratiefilm liet de NOM een landingspagina bouwen. Met korte teaser films nodigen we ondernemers uit om een kijkje te nemen op de website van de NOM en de hele film daar te bekijken. Een succesvolle implementatie bestaat dus niet alleen uit een film, maar vooral uit een goed plan, waarin onze filmcontent tot zijn recht komt. Denk hierbij dus ook aan pakkende thumbnails, teasers en natuurlijk ondertiteling.
Het resultaat!
Een goede samenwerking maakt of breekt een film. Door een goede samenwerking tussen ons als producent en de NOM als opdrachtgever konden we de innovatiefilm snel monteren en perfectioneren. Benieuwd naar het resultaat? Check de volledige inspiratiefilm hier →
Groeien begint hier!
In feite is de NOM de spin in het web die ondernemers en bedrijven met elkaar in contact brengt. Dit vraagt om veelzijdige collega’s die zowel vakkennis als netwerkskills hebben. Om ook op dit vlak een nieuwe impuls te geven, maakten we voor de NOM vier korte employer branding films.