Employer Branding ChipSoft

Hoe vind je de juiste persoon voor die ene specifieke functie? Dat kan, op de traditionele manier, met een geschreven vacaturetekst. ChipSoft heeft gekozen voor de inzet van een Employer Branding video en vacaturefilms. Samen met ChipSoft zijn wij het avontuur aangegaan. Dat heeft tot de volgende aanpak, inzichten en resultaten geleid.

Doelstelling

Openstaande functies vullen met nieuwe talenten die passen bij de bedrijfscultuur van ChipSoft. Daarnaast dient de Employer Branding film voor het versterken van het corporate merk.

Inhoud

Leidend voor de inhoud van de films zijn natuurlijk de openstaande vacatures: voor welke functie is een dergelijke vacaturefilm gewenst? Naast een algemene Employer Branding video heeft ChipSoft logischerwijs gekozen voor twee vacaturevideo’s:

  • Vacaturefilm Ontwikkelaar
  • Vacaturefilm Consultant

In 59 seconden brengt elke video de identiteit van het bedrijf over op de kijker. Daarnaast wordt in de video aandacht besteed aan de nodige skills die je voor de betreffende functie moet hebben. Om feeling met ChipSoft en de mensen die daar werken te krijgen, zijn voorafgaand aan de filmopnames de nodige bezoekjes en gesprekken geweest. Dit heeft geresulteerd tot treffende interview-vragen waarvan de uiteindelijk opgenomen quotes gebruikt zijn als verhaallijn van de films.

Promotie

Zowel de Employer Branding film als de twee vacaturefilms zijn ge-upload naar YouTube en vervolgens gedeeld via het LinkedIn netwerk van ChipSoft en haar medewerkers.

Resultaat

De films zijn inmiddels duizenden keren bekeken. Views zijn leuk, maar bepalen niet zo zeer het succes van een video. Na het zien van de video, heeft de kijker een realistisch beeld van wat de functie en het bedrijf te bieden heeft. Dit heeft geleid tot kwalitatief betere reacties, prettige sollicitatiegesprekken en uiteindelijk toppersoneel!