Becky’s 3D animatie voor de zoetekauw
It’s a fairytale
Becky’s belt ons op om een prachtige animatie te maken waarin we de doelgroep mogen prikkelen met een divers en aantrekkelijk assortiment van Becky’s. Onze reactie? “Gaaf!” Het keyword die we meekregen: “sprookjesachtig”. Met dit in gedachten was de keuze voor een 3D animatie snel gemaakt.
Step into my world
Als onze projectmanager Inge aan Becky’s denkt, denkt ze aan een gave productie waarbij je mag uitpakken én het net iets anders mag doen. Namelijk het creëren van een sprookje! Daarbij is het belangrijk om goed in te spelen op gevoel. Inge neemt je graag mee in het proces.
“Ik kan je vertellen, een productie met en over snoep was geen straf! Met veel plezier dook ik in de wereld van Becky’s.”
Workflow: van snoep naar 3D
Om een goed gevoel voor de stijl van Becky’s te krijgen zijn we begonnen met een bezoek aan de showroom van Becky’s. In de showroom konden we de gehele collectie bekijken en inspiratie opdoen voor de animatie. De diverse concepten en designs representeerden thema’s als: Valentijnsdag, Kerst, Pasen, Moederdag en allerlei andere feestelijke dagen. Tussen alle producten door hadden we een creatieve sessie. Die sessie gaf ons handvatten voor het maken van de 3D animatie. Wat vooral in deze sessie naar boven kwam, is het inspireren en prikkelen van (nieuwe) klanten. Het brede assortiment moest op een aantrekkelijke manier worden gepresenteerd. Met alle uitkomsten van de creatieve sessie hebben we de koppen bij elkaar gestoken om zoveel mogelijk creatieve ideeën te verzamelen. Deze ideeën leidden tot een passend script, storyboard en uiteindelijk de animatie zelf.
Je kunt het bijna proeven
Van 3D scans van de producten tot het zorgvuldig uitzoeken van muziek en sound effects. De insteek van de animatie is om de kijker te prikkelen. Ik moet zeggen, ik krijg al trek als ik de animatie bekijk, ook na 15 keer ;-)
Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!