FAQS

Animatie

  • Op onze portfoliopagina kan je onze meest recente producties bekijken. Dit zijn 2D en 3D animaties, maar ook films en combinaties van film en animatie.
  • Wij hebben op basis van jarenlange metingen en analyses de lengte op maximaal 59 seconden gezet voor op de website nieuwe klanten, 15 seconden voor de commercial versies en maximaal 90 seconden voor animaties voor bestaande klanten van je.
  • We beginnen met een creatieve sessie waarin we heel duidelijk achterhalen wat de boodschap is die je wilt zenden en natuurlik het uiteindelijke doel dat je wilt behalen met de animatie, daarna maken we een script en beginnen we met animeren. Je mag keizen welke voice-over je prettig vindt klinken en dan vieren we samen het eindresultaat!
  • We raden zelfs aan om een animatie in meerder talen te verspreiden! Stel dat jouw doelgroep zowel in Duitsland als in Nederland aanwezig is, dan spreek je die het beste aan met zowel een Nederlandse als een Duitse voice-over stem. We maken dan één animatie in twee versies. In principe zien de klanten dezelfde animatie, maar de voice-over stem en eventuele tekst zijn vertaald.
  • Zoveel mensen, zoveel wensen. Vanuit onze ervaring weten we vaak welke stijl goed kan werken voor jouw animatie. We kiezen samen met jou een stijl die zowel bij het merk of bedrijf als bij de beoogde doelgroep past.
  • De gemiddelde doorlooptijd van een animatie is één maand. Spoedopdrachten kunnen natuurlijk sneller worden opgeleverd en andere projecten vragen juist weer meer afstemming en dus meer tijd.
  • Onze consultants denken graag vrijblijvend met je mee om te kijken wat de beste communicatieoplossing is voor jouw vraagstuk. Je kan ons contactformulier invullen of een belafspraak maken.
  • Onze animaties worden gemaakt door onze afgestudeerde animatoren op high-end computers. We gebruiken goede software van onder andere ADOBE.

Bedrijfsfilm

  • Een goede bedrijfsfilm is een samenspel tussen ons en jullie. Zodra de technische kaders van de film definitief gemaakt zijn in een definitieve offerte, gaan we aan de slag. Onze consultants denken hierbij actief met je mee om te zorgen dat deze aansluit bij jouw wensen en mogelijkheden.

    Als we vervolgens voor jullie aan de slag mogen, wijzen we een projectmanager (en tevens regisseur) aan jullie project toe. De projectmanager is je aanspreekpunt en staat klaar om je te helpen met al je vragen en uitdagingen. De projectmanager plant samen met jou een creatieve sessie in, waarin alle creatieve ideeën besproken en concreet gemaakt worden. Vervolgens zal de projectmanager een opzet maken voor het script of de interviewvragen. Hierop kunnen jullie feedback geven, zodat deze in afstemming definitief gemaakt kunnen worden. Indien er gekozen is voor een voice-over, gaan wij op zoek naar een geschikte stem en laten we jullie uit een kleine voorselectie een keuze maken. Als we de juiste stem gevonden hebben, zorgen wij dat deze stemacteur of actrice, het script zal inspreken.

    In afstemming met julli, maakt de projectmanager een draaiboek waarin alle details staan voor de draaidag. Denk aan een planning, script en interviewvragen. Zodra het draaiboek definitief is, zijn we klaar voor de draaidag!

    Tijdens de draaidag begeleidt een regisseur het filmproces, zodat alles volgens draaiboek verloopt. Een regisseur, cameraman en assistent zijn standaard aanwezig op de filmset, maar voor grotere klussen maken we ook gebruik van lichtspecialisten.

    Na afloop van de draaidag gaat onze editor na een uitgebreide briefing aan de slag met de filmedit. Vaak is de editor al aanwezig op de draaidag om een naadloze aansluiting te garanderen. Vervolgens leveren we een eerste versie van de film op, waarop jullie feedback kunnen geven. Deze feedback bespreken we samen en verwerken we om de film definitief te maken. Na akkoord op de film worden eventuele teaserversies, ondertitelingen, filmposters, etc. gemaakt.

    De film is nu klaar en kan ingezet worden! Hebben jullie vragen over de inzet, en hoe je dit het beste aanpakt? Dan denken we graag met je mee.

  • Onze bedrijfsfilms worden geschoten met hoogwaardig film-, licht- en geluidsapparatuur. Belangrijker nog is onze proffesionele filmcrew. Vaak zijn op een draaidag twee of drie collega’s aanwezig. Een cameraman, regisseur en een eventuele assistent. afhankelijk van de type productie hebben we ook een lichtspecialist die mee gaat om te zorgen dat de belichting op de set altijd perfect is. We editen onze films in Adobe Premiere Pro en onze editors zijn ervaren en beschikken over veel vakkennis.
  • Standaard leveren wij onze films op in 4K beeldkwaliteit met 30 frames per seconde. Benieuwd hoe mooi dit eruit ziet? Bekijk ons portfolio voor prachtige voorbeelden.
  • Hoe meer informatie wij hebben om voor jou een voorstel te schrijven, hoe beter. Vind je het lastig om te benoemen wat je zoekt, dan helpen onze consultants je graag een handje. Zij bespreken graag met jou, hoe we jouw doelen het best kunnen behalen.
  • Het ene project is de andere niet. De meeste films die wij maken zijn een bundeling van creatieve ideeën van beide partijen. Natuurlijk kunnen wij vanuit onze marketing- en filmervaring ook de creatieve invulling geheel zelf verzorgen. Aan het begin van het traject vragen we je om al je ideeën met ons te delen, zodat we deze tijdens de creatieve sessie kunnen doorspreken. Heb je geen ideeën? Dan denkt ons team met creatievelingen graag met je mee!

360 graden video

  • Een goede 360 graden film is een samenspel tussen ons en jullie. Zodra de technische kaders van de film definitief gemaakt zijn in een definitieve offerte, gaan we aan de slag. Onze consultants denken hierbij actief met je mee om te zorgen dat deze aansluit bij jouw wensen en mogelijkheden.

    Als we vervolgens voor jullie aan de slag mogen, wijzen we een projectmanager (en tevens regisseur) aan jullie project toe. De projectmanager is je aanspreekpunt en staat klaar om je te helpen met al je vragen en uitdagingen. De projectmanager plant samen met jou een creatieve sessie in, waarin alle creatieve ideeën besproken worden. Vervolgens zal de projectmanager een opzet maken voor het script of de interviewvragen. Hierop kunnen jullie feedback geven, zodat deze in afstemming definitief gemaakt kunnen worden. Indien er gekozen is voor een voice-over, gaan wij op zoek naar een geschikte stem en laten we jullie uit een kleine voorselectie een keuze maken. Als we de juiste stem gevonden hebben, zorgen wij dat deze stemacteur of actrice, het script zal inspreken.

    In afstemming met julli, maakt de projectmanager een draaiboek waarin alle details staan voor de draaidag. Denk bijvoorbeeld aan een planning, script en interviewvragen. Zodra het draaiboek definitief is, zijn we klaar voor de draaidag!

    Tijdens de draaidag begeleidt een regisseur het filmproces, zodat alles volgens draaiboek verloopt. Een regisseur, cameraman en assistent zijn standaard aanwezig op de filmset, maar voor grotere klussen maken we ook gebruik van lichtspecialisten.

    Na afloop van de draaidag gaat onze editor na een uitgebreide briefing aan de slag met de filmedit. Vaak is de editor al aanwezig op de draaidag om een naadloze aansluiting te garanderen. Vervolgens leveren we een eerste versie van de film op, waarop jullie feedback kunnen geven. Deze feedback bespreken we samen en verwerken we om de film definitief te maken. Na akkoord op de film worden eventuele teaserversies, ondertitelingen, filmposters, etc. gemaakt.

    De film is nu klaar en kan ingezet worden! Hebben jullie vragen over de inzet, en hoe je dit het beste aanpakt? Dan denken we graag met je mee.

  • Onze 360 graden films worden geschoten met speciaal daarvoor ontwikkelde camera’s. We hebben collega’s met veel ervaring op 360 gebied, die je begeleiden om de perfecte film te schieten!
  • Voor het script en het draaiboek maken we gebruik van twee feedbackronden. Voor de film zelf standaard werken we met één feedbackronde. Mochten wij de feedback niet naar behoren verwerkt hebben, dan kan je dit natuurlijk altijd aangeven, en zullen we dit alsnog goed verwerken. Mocht je liever met meerdere feedbackrondes werken, omwille van wat voor reden dan ook? Dan kan dit zeker! Je kunt dit aangeven bij onze consultant in het voortraject, en wordt dit in de offerte opgenomen.
  • Onze 360 graden video’s worden gefilmd in de hoogst mogelijke kwaliteit. Veelal is dit in 4K
  • Onze filmcrew is standaard drie man sterk. Bestaande uit een regisseur, cameraman, en een assistent. De regisseur bewaakt het draaiboek en zorgt dat alles volgens afspraak verloopt. De cameraman filmt al het benodigde materiaal, waarbij de assistent hem ondersteund en helpt om de filmsets op en af te bouwen. Een lichtman is optioneel, afhankelijk van wat nodig is om jouw film te schieten.
  • Het ene project is de andere niet. De meeste films die wij maken zijn een bundeling van creatieve ideeën van beide partijen. Natuurlijk kunnen wij vanuit onze marketing- en filmervaring ook de creatieve invulling geheel zelf verzorgen. Aan het begin van het traject vragen we je om al je ideeën met ons te delen, zodat we deze tijdens de creatieve sessie kunnen doorspreken. Heb je geen ideeën? Dan denkt ons team met creatievelingen graag met je mee!
  • De gemiddelde doorlooptijd van een 360 graden video is ongeveer 1 maand. De mate van complexiteit van een opdracht bepaald de daadwerkelijke doorlooptijd. We denken altijd mee in oplossingen om jouw doelstellingen te behalen!
  • Alles begint met een goed idee of een wens! Wij begeleiden je dan om dit om te zetten naar een concreet plan en doelkrachtige film.
  • Hoe meer informatie wij hebben om voor jou een voorstel te schrijven, hoe beter. Vind je het lastig om te benoemen wat je zoekt, dan helpen onze consultants je graag een handje. Zij bespreken graag met jou, hoe we jouw doelen het best kunnen behalen.

Bedrijfsvideo

  • Een goede bedrijfsfilm is een samenspel tussen ons en jullie. Zodra de technische kaders van de film definitief gemaakt zijn in een definitieve offerte, gaan we aan de slag. Onze consultants denken hierbij actief met je mee om te zorgen dat deze aansluit bij jouw wensen en mogelijkheden.

    Als we vervolgens voor jullie aan de slag mogen, wijzen we een projectmanager (en tevens regisseur) aan jullie project toe. De projectmanager is je aanspreekpunt en staat klaar om je te helpen met al je vragen en uitdagingen. De projectmanager plant samen met jou een creatieve sessie in, waarin alle creatieve ideeën besproken en concreet gemaakt worden. Vervolgens zal de projectmanager een opzet maken voor het script of de interviewvragen. Hierop kunnen jullie feedback geven, zodat deze in afstemming definitief gemaakt kunnen worden. Indien er gekozen is voor een voice-over, gaan wij op zoek naar een geschikte stem en laten we jullie uit een kleine voorselectie een keuze maken. Als we de juiste stem gevonden hebben, zorgen wij dat deze stemacteur of actrice, het script zal inspreken.

    In afstemming met julli, maakt de projectmanager een draaiboek waarin alle details staan voor de draaidag. Denk aan een planning, script en interviewvragen. Zodra het draaiboek definitief is, zijn we klaar voor de draaidag!

    Tijdens de draaidag begeleidt een regisseur het filmproces, zodat alles volgens draaiboek verloopt. Een regisseur, cameraman en assistent zijn standaard aanwezig op de filmset, maar voor grotere klussen maken we ook gebruik van lichtspecialisten.

    Na afloop van de draaidag gaat onze editor na een uitgebreide briefing aan de slag met de filmedit. Vaak is de editor al aanwezig op de draaidag om een naadloze aansluiting te garanderen. Vervolgens leveren we een eerste versie van de film op, waarop jullie feedback kunnen geven. Deze feedback bespreken we samen en verwerken we om de film definitief te maken. Na akkoord op de film worden eventuele teaserversies, ondertitelingen, filmposters, etc. gemaakt.

    De film is nu klaar en kan ingezet worden! Hebben jullie vragen over de inzet, en hoe je dit het beste aanpakt? Dan denken we graag met je mee.

  • Een goede (bedrijfs)video bestaat uit vier belangrijke stappen. Elke stap is essentieel om een goed en uniek product te maken dat zijn doel dient.

    1. Behoeften & technische invulling afkaderen In deze eerste fase denken onze consultants met je mee om de juiste beeldende vorm te bepalen en de technische kaders te definiëren.

    2. Samen creatief Wij bedenken samen met jou een pakkend concept voor de video of animatie. Dit doen we tijdens een creatieve sessie. Op basis van deze input maken wij een opzet voor de interviewvragen of voice-over en de beelden die we willen filmen. Jij en je collega’s kunnen hier feedback op geven.

    3. Aan de slag Op de draaidag, welke in afstemming met jullie plannen, komen we de benodigde beelden schieten en interviews afnemen. Vervolgens maken wij jullie bedrijfsvideo. Uiteraard kan je feedback geven! Wij werken met de meest proffesionele aparatuur om de hoogste kwaliteit te kunnen garanderen.

    4. Inzet Doorheen het hele proces denken we mee over de inzet van de content. Zo zorgen we ervoor dat jij alle tools hebt om je doelen te bereiken.

  • Zeker! Alles is mogelijk, geef het aan in de offerte aanvraag of bespreek het met een van onze consultants.
  • Uit één draaidag komt voor gemiddeld twee films aan beeldmateriaal.
  • Natuurlijk, kijk hier naar ons altijd groeiende portfolio.
  • Voor elke nieuwe samenwerking gaat ons team op zoek naar de juiste muziek om voor jullie film in te zetten. Wil je een unieke, gecomponeerde sound track hebben om aan jouw bedrijf toe te voegen? Neem gerust contact op met ons en dan bespreken we de mogelijkheden!

Employer branding video

  • Jazeker! Op deze pagina kan je al onze employer branding films bekijken!
  • De hoogst haalbare kwaliteit: 4K UHD (resolutie: 3840x2160)
  • Ons team heeft de nodige ervaring en kan jouw ideeën en input vertalen naar een doelkrachtige infographic. Hoe meer informatie en handvaten je ons geeft, hoe beter wij kunnen aansluiten op jouw behoeften!
  • Naast je idee, ontvangen we graag zo uitgebreid mogelijke informatie over de locatie, eventuele routes, en het gewenste eindresultaat.
  • Binnen is één feedbackronde opgenomen, waarin de opdrachtgever feedback geeft op de aangeleverde conceptversie. Onze processen zijn zo ingericht dat we tussentijds verwachtingen en mogelijkheden kortsluiten. Op deze manier zorgen wij dat onze conceptversie zo dicht mogelijk tegen een definitieve versie aanzit.
  • Uit een draaidag komt voor gemiddeld twee unieke montages beeldmateriaal. Uiteraard kunnen voor bijvoorbeeld meerdere vacatures op één dag interviews afnemen!
  • Gemiddeld twee à drie crewleden komen langs om te filmen.
  • Onze camera-expert schat per productie in welke camera, lens en dergelijke het beste resultaat geven. Films worden altijd in 4K UHD opgeleverd.
  • De gemiddelde doorlooptijd van onze producties is drie à vier weken. Heb je haast? Neem gerust contact op om te kijken naar een eerdere oplevering!

Infograpic

  • Onze infographics worden opgeleverd in de hoogst mogelijke kwaliteit. Dit is standaard 4K.
  • In ons portfolio vind je tal van voorbeelden van succesvolle infographics. We horen graag welke infographic jij het mooist vindt!
  • We beginnen met een creatieve sessie waarin we heel duidelijk achterhalen wat de boodschap is die je wilt zenden en natuurlik het uiteindelijke doel dat je wilt behalen met de infographic, daarna maken we een script en beginnen we met animeren. Je mag kiezen welke voice-over je prettig vindt klinken en dan vieren we samen het eindresultaat!
  • De gemiddelde doorlooptijd voor een infographic animatie is 1 maand. Afhankelijk van de complexiteit kan dit korter of langer zijn. We denken altijd met je mee als het gaat om planningen, zodat we zo goed als mogelijk daar op kunnen aansluiten.
  • Onze infographics worden gemaakt door onze afgestudeerde animatoren op high-end computers. We gebruiken goede software van onder andere ADOBE.
  • Jazeker! Onze consultants denken graag met je mee om te kijken hoe een infographic jou kan helpen.
  • In een infographic wil je de essentie van je product of dienst overbrengen. het is altijd belangrijk om hoofd- van bijzaken te scheiden en een korte video te maken. Op basis van onderzoeksresultaten sturen wij aan op video’s van 59 seconden. Uiteraard is het in sommige gevallen verstandiger om een langere of kortere video te maken.
  • Over smaak valt niet te twisten! Animatiestijl is veelal gebonden aan een persoonlijke smaak. Toch adviseren wij vaak een stijl waarvan we weten dat deze goed aansluit bij de beoogde doelgroep. In ons portfolio zie je een tal van voorbeelden van infographics. Zie je een stijl die je voorkeur heeft, dan horen we dat graag!

Instructie video

Infomericals

Interactieve video

Persoonlijke video

Promotievideo

Reclame

Social video

VR video

Voorlichtingsvideo

Copyright 2021 - Phil & Flo