Bedrijfsanimatie laten maken door Phil & Flo

Een bedrijfsanimatie is een stuk content dat binnen korte tijd waardevolle informatie over je bedrijf geeft. Deze krachtige communicatiemiddelen zijn bij uitstek geschikt om op een aantrekkelijk manier je missie en visie te communiceren, zowel intern als extern. Heb je onze bedrijfsanimatie al gezien?

Bedrijfsanimatie effectief inzetten

Marketeers weten het al langer: videomarketing gaat het overnemen van tekst. Zeker voor het presenteren van je bedrijf onderscheid je jezelf veel beter met een video of bedrijfsanimatie, waar de concurrentie alleen saaie tekstpagina’s heeft. Met (getekende) animatie voeg je een luchtig element toe en maak je het iets speelser. Dat spreekt meer aan dan wanneer je alleen maar videobeelden en gesproken tekst laat zien. Bovendien kun je animatie goed bij de visuele stijl van je bedrijf laten passen.

Waarom een bedrijfsanimatie laten maken?

Iedere organisatie heeft een eigen unieke identiteit. Je hebt een identiteit die zich onderscheid van concurrenten. Jij weet precies waarom een potentiële klant voor jou moet kiezen en niet voor die concurrent. Helaas deze identiteit niet bij iedereen bekend. Dit doe je met een bedrijfsanimatie. Dit laagdrempelige communicatiemiddel zorgt dat iedere prospect binnen 1 minuut begrijpt wat jouw toegevoegde waarde is.

Wanneer een bedrijfsanimatie laten maken?

Een animatie laat je maken als je iets te vertellen hebt. Je introduceert een nieuw product of nieuwe dienst, je bent aan het uitbreiden en zoekt nieuwe werknemers, of hebt nieuwe procedures die je naar je huidige werknemers wilt communiceren — er zijn genoeg verhalen die duidelijker worden van een animatie. Zeker als er meerdere, complexe stappen zijn die je uit wilt leggen. Als je zeker wilt zijn dat de boodschap goed overkomt, laat je daar dus een bedrijfsanimatie voor maken.

Voor wie een bedrijfsanimatie laten maken?

De inhoud van een bedrijfsanimatie hangt vaak nauw samen met het publiek. Maak je een filmpje om nieuwe werknemers te trekken, of presenteer je de jaarcijfers aan je aandeelhouders? Beide vereisen een heel andere toon. Een animatie is meestal een luchtige manier om informatie te presenteren, maar serieus en zakelijk kan natuurlijk ook. Wij denken graag met je mee, en houden rekening met je doelgroep.

Bedrijfsanimatie inzetten

Als eenmaal de bedrijfsanimatie af is, hoe zet je deze dan optimaal in? Dat hangt ook een beetje samen met het publiek. Phil & Flo heeft al genoeg bedrijfsanimaties gemaakt om je ook hiermee op weg te kunnen helpen. Of je nu wilt of iedere werknemer de animatie ziet, of je wilt deze gebruiken voor een succesvolle social media campagne: wij zetten de juiste puntjes op de i, zodat je boodschap niet verloren gaat.

De juiste toon in een animatie

Met een sprekende animatie lukt het veel beter om een toon over te brengen. Door de combinatie van gesproken woorden, beelden en muziek, creëer je meteen de juiste sfeer. Door de juiste toon te kiezen en je verhaal goed te vertellen, kun je veel meer rekenen op het overbrengen van het juiste gevoel aan je doelgroep.

De unieke designfilosofie van Phil & Flo

Goede vormgeving versterkt de betekenis en impact van beeld, maar wat is goede vormgeving? Vroeger dacht men de ideale verhoudingen van vormen te vinden in de Gulden Snede. Tegenwoordig hebben die oude regels plaatsgemaakt voor persoonlijk stijlonderzoek, want ultieme schoonheid is voor iedereen anders. Wij horen graag wat je wil vertellen en stellen, door middel van de juiste kleuren, lijnen, vormen, muziek en geluiden, een authentieke beeldtaal voor je animatie samen.

Vandaag nog alles weten over Phil & Flo?

Je kunt deze animaties allemaal bekijken in ons online portfolio. Zo krijg je een goed idee van wat we kunnen en vind je inspiratie voor je eigen animatie. Je kunt natuurlijk ook meteen vrijblijvend contact met ons opnemen om over de mogelijkheden te praten.

Wat is de werkwijze van Phil & Flo voor een bedrijfsanimatie

Hoe werkt het precies als je een bedrijfsanimatie maakt bij Phil&Flo? Het begint altijd met een creatieve sessie.

  1. Creatieve sessie

    In deze gezamenlijke sessie bespreken we het fundament van de animatie. Hierin wordt alles doorgesproken en wordt de fundering voor de (voice-over)scripts gelegd.

  2. Scripts en stijl concretiseren

    Om écht doeltreffend te zijn, stemmen we alles nauw met onze opdrachtgevers af. Van de stijl tot aan de gekozen stemacteur. In ons werkproces heb je als opdrachtgever altijd één vast contactpersoon die alles weet van jouw project. Wanneer alles definitief is, beginnen we met animeren.

  3. Opleveren conceptversie

    Door de nauwe samenwerking, zit het concept dicht tegen het eindresultaat aan. Dit stelt de opdrachtgever in staat om concrete, inhoudelijke feedback te geven.

  4. Feedback verwerken en opleveren definitieve film

    Nadat we de feedback hebben ontvangen gaan wij ermee bezig. We verwerken alle feedback en leveren de definitieve film op.

  5. Optimalisatie en campagnes

    Onze specialisten helpen je met wat je nodig hebt. We kijken naar de kanalen die je wil inzetten, en leveren de juiste formaten. We optimaliseren de film met ondertiteling, teasers en we zetten eventuele campagnes op.

Wat kost het laten maken van een bedrijfsanimatie?

Nu je weet hoe een animatie wordt opgebouwd, is het interessant meer te weten over de opbouw van de kosten. De kosten van een bedrijfsanimatie zijn voornamelijk afhankelijk van de gekozen stijl, en de lengte. De ene stijl kost meer tijd om te maken dan de andere. Voor de lengte geldt; hoe langer de film, hoe meer tijd het kost om te maken. Neem contact met ons op voor advies en een vrijblijvende offerte.

 

Inge - Creative Producer

Joejoe Inge hier. Plannen, organiseren en regelen, het zit in mijn DNA. Als 25-jarige projectmanager vind ik het enorm leuk om een project van A tot Z te begeleiden en te regelen. Sinds september 2019 ben ik aan de slag als creative producer bij Phil & Flo.