Adverteren op YouTube

In 2006 nam Google de videowebsite YouTube over. Sindsdien hebben de advertentiemogelijkheden binnen het kanaal een enorme vlucht genomen. Indisplay, instream en preroll zijn de populairste vormen van YouTube-marketing. Welke kansen bieden deze video-ads?

Groot bereik met YouTube marketing

YouTube is een interessant medium om te adverteren met video via indisplay, instream, preroll en andere marketing-uitingen. Na Google is het de grootste zoekmachine; meer dan een miljard mensen wereldwijd gebruiken YouTube wekelijks al dan niet dagelijks. Je bereikt er ruim 95 procent van de internetgebruikers mee. En daarmee ook jouw doelgroep.

Indisplay, instream en pre-roll

Advertentiemogelijkheden op YouTube. Video-advertenties op YouTube leveren meer op dan traditionele tv-reclames. En dat is ook niet zo gek, want tot YouTube heb je altijd toegang. Of je nu thuis, op je werk of in de trein zit. Hier adverteren is ideaal voor het vergroten van je naamsbekendheid en branding. Je hebt verschillende advertentiemogelijkheden, waaronder indisplay, instream en preroll.

Indisplay: aanbevolen video

Binnen de YouTube marketing zijn Indisplay video-ads een krachtig instrument om je naamsbekendheid en branding op te krikken. Deze advertenties verschijnen als gesponsorde, aanbevolen video’s boven in zoekresultaten. Nauwelijks van andere video’s en afspeellijsten te onderscheiden, waardoor mensen ze snel aanklikken!

Instream en preroll voorafgaand aan een video

Deze twee vormen van advertentie lijken op elkaar. Instream en preroll advertenties verschijnen voorafgaand aan een video, duren maximaal dertig seconden en bieden de mogelijkheid om Call To Action (CTA’s), specifieke URL’s te maken. Preroll-ads kun je niet doorspoelen, waardoor je er gegarandeerd impressies mee koopt. Bij Instream hebben kijkers na vijf seconden de mogelijkheid om de advertentie over te slaan. Je betaalt pas nadat iemand meer dan deze 5 seconden heeft gekeken. Hierdoor bereik je alleen de écht geïnteresseerden.

Ook Indisplay, Instream of preroll ads inzetten?

Wil je ook aan de slag met YouTube-marketing? Onze specialisten weten hoe je met jouw video ads opvalt tussen de concurrentie en de juiste doelgroep bereikt. Stap voor stap adviseert Phil & Flo over hoe je video zo effectief mogelijk inzet in het reclamenetwerk van YouTube. Termen als indisplay, instream en preroll zijn ons niet vreemd. We weten jouw YouTube-marketing gericht in te zetten door vooraf de karakteristieken van jouw doelgroep in kaart te brengen.

 

Victor - Account Director

Tijd om jouw marketing naar een hoger niveau te trekken? Laten we kijken waar kansen liggen voor jouw business in een vrijblijvend gesprek. Ik vertel je graag meer over het effect van strategische video op je autoriteit, vindbaarheid, en werkprocessen. Ik luister graag naar jouw verhaal en geef je eerlijk advies over hoe we dit het best kunnen vertalen om jouw doelgroep te informeren, activeren of te overtuigen. Bel me voor een gezellig gesprek! 085 - 273 8331